onsdag 21 maj 2014

Dag 2, jag är igång!

Jag har gått en timme (till jobbet) och varit på utflykt i skogen med familjen på eftermiddagen. Skön dag. Känner av sockersug och lite huvudvärk men det går fint!
Igår kväll kollade jag över innehållsdeklarationen på kosttillskottet från Fit Line. Jag har ätit det i över ett år eftersom maten är så utarmad på nyttigheter. Men det är alldeles för mycket socker i (glukos och fruktos) så nu åker det ut. Jag lägger ca 1200 kr i månaden på produkterna och de skall jag använda till någon bättre framöver!

Men maten vi köper är för dålig över lag därför var det lätt att fastna för Fit Lines produkter. Att godis, fika och läsk innehåller tomma kalorier och onyttigheter förstår ju alla. Men att skinka, kycklingfilé och annat protein är besprutat med vatten, salt och socker är svårare att förstå. Likaså att frukt och grönsaker är så besprutade och giftrika. Att man hör alarm om misskötsel och fusk med ekologiska odlingar gör att jag inte riktigt kan lita på att jag gör bästa valet då heller. Jag är verkligen upprörd över det här och önskar att giftfri mat skulle bli en viktig fråga i valrörelsen!
Vi odlar grönsaker på sommaren men att bli självförsörjande kräver ett helt annat engagemang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar