Jag är en riktig sockermissbrukare! Jag kan vräka i mig choklad men blir sällan hungrig. När jag äter mycket godis blir jag omtöcknad efteråt. Ändå vill jag ha mer. Jag är en smart person (det har jag papper på :-D ) men sockerberoendet är starkare än förnuftet och det får styra mina handlingar. Även om jag på väg in i affären tänker att jag inte skall köpa godis så åker handen liksom upp på hyllan av sig själv. Choklad! 200 g! Slut innan jag ens är hemma! Som belöning, som tröst, när jag är rastlös, när jag skall fira!
Jag är lycklig! Jag har en underbar familj, hem, karriär och fina vänner! Men jag mår inte bra. Och efter att ha funderat så tror jag att boven är stress, socker och kolhydrater. Stressen försöker jag ta itu med. Men jag måste ju börja någonstans när det gäller maten, och då fokuserar jag på sockerfritt och inte på kolhydrater.
Idag har jag tränat styrketräning och uteslutit allt med mer socker än 5g/100g. Bra jobbat!