lördag 24 maj 2014

Sockersug!

Nu har jag varit riktigt sockersugen i två dagar. Kanske PMS eller så har jag bara en sen abstinens! Jag har en känsla av att barnens lördagsgodis blir en utmaning idag. Å andra sidan kan jag inte förstå varför. När jag råkade få ris i frutti på fingret smakade det ju vedervärdigt. Och jag tror egentligen att en bit mjölkchoklad skulle smetas fast som napalm i munnen! 

Jag har i alla fall mixtrat lite med sötningsmedel. Jag vet att det inte heller är nyttigt men nu har jag ju valt att inte äta socker, och inte att ta bort allt som är onyttigt. Till efterrätt igår rörde jag ihop det här:

2,5 dl vispad grädde
150 g Philadelphiaost
sötningsmedel efter smak
vaniljpulver
tvättat skal från en ekologisk citron

Det fick stå i kylen en stund. Övriga fick cheesecake- smeten på ett digestive kex. Jag åt den som den var. Riktigt gott!

I övrigt så har jag inte varit så sugen på vare sig socker eller kolhydrater tidigare i veckan som gått. Det har varit enkelt att byta ut pasta mot strimlad vitkål och ris mot avokado till exempel. Jag får i mig kolhydrater genom havregryn, nötter, bär, frukt, mjölkprodukter och grönsaker. Men jag äter mycket mindre. Jag har i och för sig rört mig mer under veckans första dagar. Jag har tränat, gått och cyklat till jobbet. Det kanske är därför jag är lite mer sugen nu? För att jag har varit för passiv!?

Sockersug! Jag har gjort slut med dig! Och jag har förklarat varför och varit ärlig! SÅ SLUTA SÖKA UPP MIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar